Skargi i wnioski
Rozpatrywanie skarg i wniosków
Przedmiot skargi i wniosku:
-
przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw,
-
przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony, lepszego zaspokojenia potrzeb ludności.
W jaki sposób można przekazać skargę lub wniosek?
-
skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej,
-
mogą być wnoszone również ustnie do protokołu, wówczas przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie; w protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy,
-
skargi i wnioski niezawierające imiona i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Ile czasu trwa rozpatrzenie skargi lub wniosku ?
-
skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca,
-
w razie niemożności załatwienia skargi lub wniosku w wyżej określonym terminie, wnioskodawca jest powiadamiany o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia skargi lub wniosku oraz o przewidywanym terminie załatwienia,
-
jeżeli skarga obywatela została skierowana do niewłaściwego organu, organ ten ustala organ właściwy do jej rozpatrzenia i niezwłocznie, nie później niż w ciągu siedmiu dni, przekazuje mu skargę albo informuje obywatela, gdzie powinien swoją skargę skierować,
-
jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
Rozpatrywanie skarg i wniosków w Urzędzie Miasta Radomska:
-
w zakresie zadań wykonywanych przez jednostki organizacyjne Urzędu Miasta przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków odbywa się każdego dnia, w godzinach pracy,
-
Prezydent Miasta lub jego Zastępcy przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godzinach od 1100 do 1700 . Jeżeli wtorek jest dniem wolnym od pracy mieszkańcy przyjmowani są w następnym dniu roboczym.
-
Wszystkie skargi i wnioski wpływające do Urzędu Miasta podlegają przed podjęciem ich załatwienia ewidencji w centralnym rejestrze skarg i wniosków prowadzonym przez Wydział Administracyjno-Organizacyjny,
-
koordynatorem rozpatrywania skarg i wniosków jest Sekretarz Miasta.
Gdzie złożyć skargę?
Osobiście:
Biuro Obsługi Interesanta -Biuro Podawcze
Urząd Miasta Radomska
ul. Tysiąclecia 5
od poniedziałku do piątku , w godz. 730 – 1530 , we wtorki 730 - 1700
Pocztą:
Urząd Miasta Radomska
ul. Tysiąclecia 5
97-500 Radomsko
Drogą elektroniczną: elektroniczna skrzynka podawcza e PUAP: /umradomsko/skrytka
Fax: 44 685 45 13, 44 685 45 21
Podstawa prawna:
-
Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r., poz. 267 z późn. zmianami),
-
rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków ( Dz.U. z 2002 r. Nr 5, poz.46),
-
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Radomska.
email: jacek@radomsko.pl , w dniu: 18‑11‑2015 13:09:58
email: jacek@radomsko.pl , w dniu: 18‑11‑2015 13:09:58
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|